bencinya mesyuarat dari 230ptg sehingga 515ptg yang bertarik 27hb february 2012

sekadar luahan hati dari diriku...
alahai..semua penyelia berkumpul kelmarin di dalam bilik manager
satu persatu topik dikupas untuk setiap department...antaranya....
1-dimulakan dengan laporan jualan tahunan 1hb oktober 2010 sehingga 1hb september 2011 dan  dibandingkan untuk 4 bulan yang bermula pada october tahun lalu sehingga 26hb february 2012..
wow ...jatuh banyak jualan tetapi tidak berapa teruk...manager memberitahu apa langkah yang wajar diambil...antara langkah efektifnya..OOS =OUT OF STOCK mesti diatasi, dan hubungan antara salesman mesti baik.saya sekadar mendengar dan sambil tu berfikir untuk meningkatkan jualan department bahagian saya, alangkah sedihnya sebab memandangkan saya dengan 2 orang rakan saya yang masih muda perlu belajar banyak perkara lagi.sungguh melucukan kerana bagi diri saya , kami bertiga perlu bertindak sendiri atas kemampuan diri sendiri tanpa adanya tunjuk ajar dari senior. apa kan daya , saya terpaksa belajar dari diri sendiri walaupun tiada pengalaman dalam bidang ini. dan saya juga ditegur kerana lambat membuat kerja report . memang saya salah sebab kerja paperworks  mesti didahulukan sebelum membuat kerja lain. huhuh..ya, sebelum 7hb mac saya kena serahkan kepada manager.

2-manager kata sebagai penyelia , kami mesti pandai rancang orang bawahan kami, suruh mereka membuat kerja, meletakkan tanda harga,kalau tiada tanda harga customer yang rata-rata golongan berpendapatan bawahan dan bukan orang kaya akan lari sekiranya tiada tanda harga, ya, saya setuju manager memang tidak suka dengar alasan remeh temeh.  memang lah betul semua tu. ini saya perlu lakukan kerana ada bahaya juga sekiranya ada pihak yang akan mengadu kepada pihak berkuasa sekiranya tiada tanda harga. ini akan dipertingkatkan lagi.

3-tentang pengawalan ke atas penggunaan elektrik. kami diwajibkan mengawal penggunaan elektrik kerana mengikut manager bermula dari bulan october 2011 bil karan telah meningkat rm2ribu setiap bulan sehingga bulan december. amat memeranjatkan atas kenaikan ini, oleh  itu, kena jimat lah guna karan

konklusinya.... 


 pic from goole