saya jumpa RM100 ... @ supermarket


Wow...saya sangat gembira sebab pertama kali saya jumpa duit rm100 oh... hahahhaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaa..... tapi........

................................................................................................

sebelum saya jumpa duit rm100 (sekepinG), saya tengah menyapu2 sampah di bawah gondola dalam supermarket... penat2 menyapu, senior cashier panggil saya pergi bercakap dengan seorang customer, saya pun hairan, kenapa pula saya kena bercakap dengan dia, mahu tukar harga ka....mau delete ka....avoid ka...rupa2 nya.....................

customer ni bagitau yg dia telah kehilangan duit sebanyak rm100. customer perempuan ini dalam lingkungan umur awal 20an(Filipinos)  berkata yang dia telah kehilangan duit di tempat dia berdiri (dalam supermarket), kebetulan dia mahu membayar barangan yang dia beli tapi semasa dia mahu keluarkan duit ...dia baru perasan yang duit dia telah hilang, jadi dia minta check CCTv ni, macam mana mau check kalau saya pun tidak tau cara mau check sb tidak kena ajar rewind pun rakaman video. 

huhuhu... saya bagitau dekat cashier tu pergi jumpa executive, bgtau bhw customer ini mau mnta check cctv, sementarqa menunggu tu saya tanya customer tu begini...  bagaimana kalau dalam rakaman cctv tu x terakam yang duit dia tjatuh d mana dia berdiri, customer ni pun dengan perasaan ketakutan perlahan2 memindahkan barangan dia ke dalam basket. barangan dia ada 3 paket hotdog (wisechoice), KIT KAT 5 pkt kecil, sabun kain, minuman buang panas cap badak, powder pack dan syampu rejoice yg kecil. dia bercakap pun tidak memandang saya. huhuhu... lagi la saya memanas...huhu. bukan apa, sendiri punya kecuaian ba juga... duit hilang pun mahu heboh, tak malu kah kalau2 tiada terakam duit tu terjatuh d tempat dia berdiri juga,saya pun malas la mau layan dia dan beredar dari kaunter..... dan sambung menyapu2.... tidak lama kemudian.....

saya pun pergi la ke kaunter semula, dan tanya cashier d mana sudah customer tadi tu ... haha..cashier kata sudah blah ..... dari situ.... ahhahhaaaa... maka disini la terjadi sesuatu.....apa dia ...

 tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....

saya teeeeeeeeeeeeeeernampak duit rm100 d atas lantai berdekatan dengan meja moon cake ...tapi bukan di tempat yang customer berdiri tu... punya laju saya pergi kutip duit tu... gembiranya seperti mendapat emas ba.... tapi lagilah saya gembira kalau dapat jurubahasa ba...huhuh

apa lagi saya pun masuk kan dalam poket saya duit tu dan bagitau cashier d sana yang saya terjumpa duit
so happy oh...... but the moral value is................


duit   
bukan milik saya dan mungkin milik customer yang kehilangan duit tu.....kesian juga customer tu oh...rakan2 sekerja bagitau minta belanja kfc la...bucket la... bagi sorang satu rm1o la.......macam2 la...

-
-
-
-

harapan dari saya...semoga customer tu datang besok (20.9.12) ...
sebab saya mahu bagi balik duit dia....


------tidak mengapalah tidak dapat duit tu..yang penting saya bagi balik duit dia sb buat baik berpada2 buat jahat jangan sekali.....nanti kena balas balik mah................


huuhuhuhuhuhuhu

 tengok lah nanti macam mana.......